Radisson har nog inte fattat galoppen med sociala medier – det här är #057 av #Blogg100

Idag var det NyföretagardagenRadisson Blu Scandinavia i Göteborg. Som på de flesta hotell och konferenser fanns det naturligtvis ”High Speed Internet” (vad det nu innebär) tillgängligt och för detta delades manualen nedan ut.

IMG_5091

 

Det här är så onödigt dumt sätt att försvåra internettillgången för gäster och besökare. Det är sådant här som påverkar val av plats för konferens och val av hotell. Radisson hamnar nu långt ner på listan.

Radisson har 200 hotell runt om i världen och då är det inte lokala initiativ som bygger dessa tjänster. Därför kändes det också naturligt att framföra åsikterna lite mera centralt i koncernen.

Har klistrat in Twitterkonversationen med @radisson nedan.Skärmavbild 2013-03-20 kl. 22.23.27

Notera att det tog 6 timmar innan Maurice svarade med att hon ville ha ett mail från mig. Efter mitt svar har det varit tyst. Varför inte bara svara på min fråga?

Roade mig med att titta lite i deras flöde och det finns en tendens till att de vid varje missnöje ber om att få ett mail från den som är missnöjd – konstigt sätt att agera.

Med detta kan vi vara eniga om att Radisson har problem att lösa kring sin närvaro i sociala kanaler.

Väntar med spänd förväntan på nästa drag.

10
  • http://www.nystedt.org Magnus Nystedt

    Jag kan förstå att man ibland ber om ett email för att ett tweet är ju bara 140 tecken och det räcker inte alla gånger. Men är det så att man alltid gör det är det ju lite fel för många saker kan man ta hand om på Twitter. Sen är väl frågan också om de har 24/7 bemanning på Twitter men en global organisation som Radisson borde väl ha det kan man tycka.

    • http://www.spazio.se Joachim Keim

      Jag håller med dig i princip men det felet som Radisson gör är att de avvisar konversation. De kunde ha frågat mer, de kunde ha hänvisat till ett formulär mm mm men släpp aldrig kunden!

      Jag har inget problem med om man har 24/7 bevakning på socialamedier eller inte men jag tycker det hör till att det finns en öppenhet kring vilka förväntningar jag som kund kan ha på deras närvaro.

  • Pingback: And the fail goes on by @Radisson– det här är #057 av #Blogg100 | Spazio